A szegény leány kelengyés ládikója
2018. december 02. írta: Ursácska

A szegény leány kelengyés ládikója

Ez a dobozka eredetileg eladásra készült volna. Igen, ha van kedvem készítek eladásra, vagy még ritkábban rendelésre. Erről már írtam egy régebbi posztban.

Az alap egy kicsike fa doboz volt, amit az olló hegyével "deszkásra véstem", fehérre festettem, majd szürkére szárazecseteltem, összekaristoltam, antikoltam, rozsdásítottam... szóval sokat simogattam mire kialakult :D

Közben annyira megszerettem, hogy már nem akarom eladni :(

kel3.jpg
A "fém" pántok valójában falemezkék, a festés után, az összes művelet legvégén fémporral és reagensekkel rozsdásítva, itt ott megfestve antikréz festékkel. A rozsdásításról bővebben ez a kis videó mesél. Én is ebből tanultam :) A teljes rozsda kialakulása egy nap, hőt fejleszt közben, szóval ha füstöt látsz a levegőben, az emiatt lesz :O Én először azt hittem valami hallucináció, vagy szellem, mire rájöttem, hogy csak a rozsda dolgozik :D Tudom, lökött vagyok xD

A "szögek" gélpasztával vannak odapöttyentve.. Ez is rozsdásítva lett egyszerre a vaspántokkal :)
A tökéletes kopott hatásért kicsit csiszoltam is az éleken...

kel1.jpg...antikoltam, majd visszatöröltem. Nem volt az igazi, ezért kapott kis színtelen viaszt és újabb síkálást, visszatörlést. Az eredmény a képeken látható. Balra ill. fent a végleges verzió, jobbra ill. alul a kezeletlen.

kel2.jpgHegyes csipesszel összekaristoltam, hogy "deszkásabb" legyen :D

kel4.jpgMintát is "véstem" bele, elvégre tulipános kelengyés láda :O Igaz, hogy egy miniatűr Törpilláé, de attól még lehet tulipános :)

kel5.jpgA belseje egyszerű diófa színű lazúrgélt kapott. Csóró doboz, nem akartam túlbonyolítani.

kel6.jpg

Nem lakkoztam, a viasz elég védelem, csak hagyni kell megszáradni, kikeményedni.
A végeredmény nekem nagyon tertszik :)

Amúgy azon a hétvégén készült, amikor a Holdfény dobozt készítettem. Mikor elvittem a kolléganőmnek, előbb ezt adtam neki oda - viccből- és azt mondtam neki, hogy ez az a doboz,amit kért. Látszott az arcán a megrendülés, mert ő nem ilyet akart :D Nagyon nem :D Aztán közöltem az árat... az az arckifejezés mindent megért!! :D De gyorsan lenyugtattam, és megmutattam neki az igazi dobozát, amiről majd később írok. Nos, az elégedettség az arcán pluszban rátett a fizettségemre :) Örülök, hogy sikerült örömöt okoznom. És még egy sületlen tréfám is jól jött ki :D

A bejegyzés trackback címe:

https://ursacska.blog.hu/api/trackback/id/tr5214377499

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása